Witryna
kontaktowa dla osób zainteresowanych inicjatywą
„Akademicki
Klub
Dyskusyjny – monitorowanie świata”.
photo z Unsplash Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie AKD. Poszukujemy osoby zainteresowane dyskusją na najciekawsze, najtrudniejsze i najbardziej intrygujące tematy. Osobom tym proponujemy wzięcie udziału w nagraniu takiej dyskusji, zakładając, iż wyrażą one zgodę na upublicznienie zrealizowanego nagrania.
|
Bądź
spostrzegawczy!
Jeśli dostrzeżesz coś istotnego, niezwykłego nie
bądź obojętny, opowiedz o tym. Jeśli przekażesz
to innym, pomożesz im i da Ci to satysfakcję. To
nadaje sens.
Na
oddzielnej stronie www przedstawiamy założenia
projektu: „Student
ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie,
poszukujący swojej tożsamości”.
Istotę projektu „SCŚ”
opisujemy pod:
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/SCS.htm
Na innej oddzielnej stronie
www przedstawiamy argumentację uzasadniającą
utworzenie video
- nagrania
przedstawiającego
własną pracę magisterską.
Omawiamy to pod:
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/video-mgr.htm
Osobną
stronę poświęciliśmy także promowaniu nagrywania
dyskusji poświęconych
wydzielonemu,
szczególnemu tematowi jakim jest
„funkcjonowanie mózgu i
istota świadomości”.
Korzyści wynikające z uczestniczenia w takiej
dyskusji przedstawiamy pod: Powyższe
inicjatywy postanowiliśmy
rozwinąć. Inicjujemy
działalność tzw.
Akademickiego Klubu Dyskusyjnego
do którego będą należeć
te
osoby, które przypatrują się temu co dzieje się
na świecie, które
monitorują świat.
Wychodzimy
z założenia, że należy wykorzystać swoją nabytą
wiedzę
i kompetencje nauczycieli akademickich naszej
Uczelni dla prób formułowania odpowiedzi na
wszystkie nurtujące pytania, również te które są
trudne i kontrowersyjne.
Powinno
to dawać satysfakcję autorom formułowanych
komentarzy i opinii oraz przyczyniać się do
pokonywania problemów poznawczych i społecznych. Jeśli chcesz należeć do AKD powinieneś się zorganizować, to znaczy zapewnić sobie dostęp do informacji, wiedzy o wszystkich ważnych wydarzeniach i procesach jakie toczą się na świecie.
Współczesne możliwości
monitorowania świata są ogromne.
W największym skrócie,
nasze zalecenia dotyczące sposobów zapewnienia
sobie znacznych, wystarczających możliwości
monitorowania świata są następujące:
1.
Zapewnij sobie dostęp do
postaci
cyfrowej wybranego
dziennika
krajowego
przekazującego wiarygodne informacje [ przykład:
https://wyborcza.pl/0,0.html
]
2.
Zapewnij
sobie
dostęp do
postaci
cyfrowej wybranego
dziennika
zagranicznego przekazującego
wiarygodne informacje
[
przykład:
https://www.theguardian.com/international
]
3.
Sprawdzaj co nowego na
platformie YouTube
[
https://www.youtube.com/
]
Wystarczy
od czasu do czasu kliknąć na przycisk
„ostatnio przesłane”.
5.
Warto wiedzieć,
że
platformą konkurencyjną wobec
TED
jest
IAI
[
Institute of Art
and Ideas
https://iai.tv/debates-and-talks
]
6.
W grę może wchodzić ponadto jakiś popularny
portal przedstawiający bieżące informacja
7.
Pewne aspekty
przemieniającego się świata (kultury, zwyczaji,
zachowań) można dostrzec jedynie poprzez
zapoznawanie się z filmami, serialami, a wiec
korzystne jest mieć dostęp do
platform
streamingowych takich jak
https://www.netflix.com/browse
8.
Ważne jest także,
aby
śledzić
jakie
nowe treści są przekazywane
przez
wszelakie formy
Zwracamy
uwagę, iż strumień kolejno oglądanych filmików,
wysłuchiwanych wykładów należy próbować scalać.
To nie są niezależne cegiełki. Należy dostrzegać
zależności i formowanie się większych całości.
Omawiamy to dokładniej na osobnej stronie www
W obrębie strony TBU
podaliśmy linki do wielu przykładowych
materiałów (wykładów, filmików) dotyczących
intrygujących spraw.
Jak
działa (obecnie) Akademicki Klub Dyskusyjny.
Włączenie się do działań AKD
jest proste i prowadzi do uzyskania
natychmiastowych rezultatów. Należy podjąć
następujące działania:
1.
Należy
ustalić temat,
jaki zdaniem autora pomysłu i zgłoszenia
należałoby dyskutować po to, aby zaistniał
„przyrost poznania i
rozumienia”.
Powinny to być tematy
nurtujące
„autora zgłoszenia”. Osoba zgłaszająca temat nie
jest zobowiązana, aby proponować rozwiązanie
problemu. Odwrotnie motywacją do zgłoszenia
tematu może być chęć uzyskania zadawalających
odpowiedzi; wnoszących propozycji rozwikłania,
rozwiązania problemu.
2.
Należy
zalogować się
przy
pomocy software’u (systemu) Teams na jednym z
kanałów: „Badania naukowe w pielęgniarstwie” lub
„Zdrowie publiczne”
w przedziale czasowym,
przewidzianym na
zajęcie online prowadzone przez niżej
podpisanego (prof.
Andrzej Brodziak) i zgłosić chęć udziału w
dyskusji. Inicjatywa zostanie podjęta. Zostaną
rozpatrzone aktualne możliwości
czasowe
zrealizowania dyskusji z udziałem studentów.
Terminy zajęć online
prowadzone przez niżej podpisanego są
dostępne
pod
http://www.pwsz.nysa.pl/plany/plany.php
Ponieważ
jednak odczytanie tego grafiku może być trudne
można – alternatywnie – negocjować termin
zrealizowania
dyskusji
3.
Zgłoszenia chęci udziału w
nagrywanej dyskusji
i
ewentualnie
także propozycji tematu dyskusji, bądź nawet
jedynie zgłoszenie chęci negocjowania zakresu
tematycznego można dokonać
mailowo
pisząc na adres
niżej podpisanego, tzn.
andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl
4.
Nie jest czymś bardzo
trudnym, aby wziąć udział w dyskusji prowadzonej
– w trybie mailowym -
na skalę
międzynarodową.
Można posłużyć się jedną z dwóch znanych
platform „dla naukowców” „Research Gate” lub „Academia.
Edu”. Każdy student może nieodpłatnie założyć
swój profil w
tych
platformach (w Research Gate całkowicie
nieodpłatnie)
i
dołączyć do toczonych
tam
dyskusji.
5.
Doświadczenie zdobyte w AKD
mogą posłużyć do
podjęcia kariery typu
„youtuber
– wpływowy na skalę globalna”.
Przykładami
mogą być osoby znane jako
„Physics girl”
https://www.youtube.com/c/physicsgirl/videos
6.
Jeśli osoby zainteresowane udziałem w nagrywanej
i potem upublicznianej dyskusji poszukują
inspiracji dla obmyślenia ciekawego tematu to
zachęcamy do zapoznania się
z naszymi dotychczasowymi
nagraniami narzędziowymi dostępnymi pod: https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/tool-BU.mp4
Jakie korzyści wynikają z
uczestniczenia w „Akademickim Klubie
Dyskusyjnym”.
7.
Sylwetka osoby, która
uczestniczyła w aktywnościach przewidywanych
przez projekt
AKD
na
trwałe (na czas żywotności serwerów)
będzie istnieć w
cyberprzestrzeni.
Można więc zostać na długo niejako „gwiazdą”,
bohaterką społeczności studenckiej i
akademickiej.
Może
to być wykorzystywane
przez
studentów i nauczycieli
dla
promowania własnych zapatrywań i
spraw.
8.
Link
wysłany przez uczestnika
projektu
„Akademicki Klub Dyskusyjny” na telefon osoby
znajomej jest
podarkiem,
wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli
dotyczy on „własnych znajomych Facebook’owych”.
9.
Istnienie w sieci Internet
video-prezentacji przedstawiającej ciekawą
dyskusję dotyczącą intrygującego tematu może być
przedmiotem
publikacji
naukowej
typu
„Letter to Akademia EDU”
-
https://www.academia.edu/letters/about
Możliwość
taką ilustruje nasza publikacja „Recording and
sharing - a new educational tool, engaging
students into nursing study, invented in time of
pandemics”.
https://doi.org/10.20935/AL1534
11.
Świadomość uczestniczenia w
projekcie „AKD” daje
satysfakcję z wniesienia
wkładu w postęp, poszukiwanie odpowiedzi
na ważne pytania i pokonywanie problemów.
Przykłady zrealizowanych
video-prezentacji,
zawierające nagrane „dyskusje akademickich”,
które są już obecnie ogólnie dostępne w sieci
Internet:
1.
O pomiarze umiejętności osobistego zaangażowania
się https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/potrafisz.mp4
B. Serwer zespołu SCS-AKD
16. jak-wykonac-pr-mgr
https://drive.google.com/file/d/1TknpQrCqhxnCG-eEbVSZ-Mv2DE2YizQ/view?usp=sharing
22. psych https://drive.google.com/file/d/17nKmL7sUD0HUIRjqk1WopnlDjKZxhnfm/view?usp=sharing 23. genetic https://drive.google.com/file/d/1Qy5jJU9KSeVL5A2D485xCdG9Co-xwbr1/view?usp=sharing 24. praca-lic-mgr https://www.youtube.com/watch?v=-0mzAc9ESWo C. Video -rezentacje umieszczone na You Tube 26.
GPT a studiowanie pielęgniarstwa
https://www.youtube.com/watch?v=oFkRzof-Vl0 29.
Video-w-dniu-udostępnienia-GPT-4
https://www.youtube.com/watch?v=cGDPvEts5YA&t=1347s
38.
ANP (od.. Advanced Nurcing Practice)
https://youtu.be/hKsh83hWL4k
41.
GPT-academic-1 (wykład dla nauczycieli
akad.)
https://youtu.be/KA5EmFHuc0E
D.
Na stronie projektu „Student ciekawy świata”
Przykłady krótkich prezentacji
stosowanych dla inicjowania dyskusji
E. Dla realizowanie dalszych dyskusji
AKD istotn Proponujemy przemyśleć naszą propozycję! Zapraszamy!
|
Animatorzy:
prof. dr hab. n. med. Andrzej Brodziak andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl mgr piel. Danuta Abram danuta.abram@pwsz.nysa.pl
lic. piel. Kinga Rajfur
mialladin7@gmail.com
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/TBU.htm
|