Witryna kontaktowa dla osób zainteresowanych inicjatywą   „Akademicki  Klub Dyskusyjny – monitorowanie świata”.  

      photo z Unsplash  Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie AKD. Poszukujemy osoby zainteresowane dyskusją na najciekawsze, najtrudniejsze i najbardziej intrygujące tematy. Osobom tym proponujemy wzięcie udziału w nagraniu takiej dyskusji, zakładając, iż wyrażą one zgodę na upublicznienie zrealizowanego nagrania.

          

Bądź  spostrzegawczy! Jeśli dostrzeżesz coś istotnego, niezwykłego nie bądź obojętny, opowiedz o tym. Jeśli przekażesz to innym, pomożesz im i da Ci to satysfakcję. To nadaje sens.  

Na oddzielnej stronie www przedstawiamy założenia projektu: „Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej tożsamości”. Istotę projektu „SCŚ” opisujemy pod: https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/SCS.htm    

Na innej oddzielnej stronie www przedstawiamy argumentację uzasadniającą utworzenie video - nagrania  przedstawiającego własną pracę magisterską. Omawiamy to pod: https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/video-mgr.htm    

Osobną stronę poświęciliśmy także promowaniu nagrywania dyskusji poświęconych  wydzielonemu, szczególnemu tematowi jakim jest „funkcjonowanie mózgu i istota świadomości”. Korzyści wynikające z uczestniczenia w takiej dyskusji przedstawiamy pod:  https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/brain-club.htm    

Powyższe inicjatywy postanowiliśmy  rozwinąć. Inicjujemy działalność tzw. Akademickiego Klubu Dyskusyjnego do którego będą należeć  te osoby, które przypatrują się temu co dzieje się na świecie, które monitorują świat.  Wychodzimy z założenia, że należy wykorzystać swoją nabytą  wiedzę i kompetencje nauczycieli akademickich naszej Uczelni dla prób formułowania odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania, również te które są trudne i kontrowersyjne.  Powinno to dawać satysfakcję autorom formułowanych komentarzy i opinii oraz przyczyniać się do pokonywania problemów poznawczych i społecznych.  

Jeśli chcesz należeć do AKD powinieneś się zorganizować, to znaczy zapewnić  sobie dostęp do informacji, wiedzy o wszystkich ważnych wydarzeniach i procesach jakie toczą się na świecie.

 

Współczesne możliwości monitorowania świata są ogromne. W największym skrócie, nasze zalecenia dotyczące sposobów zapewnienia sobie znacznych, wystarczających możliwości monitorowania świata są następujące:  

1.      Zapewnij sobie dostęp do  postaci cyfrowej wybranego  dziennika krajowego przekazującego wiarygodne informacje [ przykład:  https://wyborcza.pl/0,0.html ]

2.      Zapewnij  sobie dostęp do  postaci cyfrowej wybranego  dziennika zagranicznego  przekazującego wiarygodne informacje  [ przykład:    https://www.theguardian.com/international ]

3.      Sprawdzaj co nowego na platformie YouTube [ https://www.youtube.com/ ]  Wystarczy od czasu do czasu kliknąć na przycisk „ostatnio przesłane”.

4.     Sprawdzaj co nowego na platformie TED [ https://www.ted.com/talks ] Jest tam również możliwość przeglądania wykładów najnowszych [ Newest talks ]   

5.      Warto wiedzieć,  że platformą konkurencyjną wobec TED jest  IAI  [ Institute of Art and Ideas https://iai.tv/debates-and-talks ]  

6.      W grę może wchodzić ponadto jakiś popularny portal przedstawiający bieżące informacja  jaki np. jak  https://www.wp.pl/    https://www.onet.pl/

7.      Pewne aspekty przemieniającego się świata (kultury, zwyczaji, zachowań) można dostrzec jedynie poprzez zapoznawanie się z filmami, serialami, a wiec korzystne jest mieć dostęp do  platform streamingowych takich jak   https://www.netflix.com/browse  https://www.hbomax.com/hbom

8.      Ważne jest także,  aby śledzić  jakie nowe treści są przekazywane  przez  wszelakie formy kulturowe, w szczególności poprzez powieści. Warto w tym celu śledzić choćby treści publikowane w magazynie książki https://wyborcza.pl/ksiazki/0,0.html#nav-menu   

 Zwracamy uwagę, iż strumień kolejno oglądanych filmików, wysłuchiwanych wykładów należy próbować scalać. To nie są niezależne cegiełki. Należy dostrzegać zależności i formowanie się większych całości. Omawiamy to dokładniej na osobnej stronie www  pt: [ Tool for better understanding  (TBU) https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/TBU.htm  ]  oraz w  video-prezentacji  dostępnej pod   https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/tool-BU.mp4   

W obrębie strony TBU podaliśmy linki do wielu przykładowych materiałów (wykładów, filmików) dotyczących intrygujących spraw.    

 Po opanowaniu   i przećwiczeniu sposobów na  monitorowanie świata   możesz rozpocząć działania.  

Jak działa (obecnie) Akademicki Klub Dyskusyjny.  

Włączenie się do działań AKD jest proste i prowadzi do uzyskania natychmiastowych rezultatów. Należy podjąć następujące działania:   

1.      Należy ustalić temat, jaki zdaniem autora pomysłu i zgłoszenia należałoby dyskutować po to, aby zaistniał „przyrost poznania i  rozumienia”. Powinny to być tematy  nurtujące „autora zgłoszenia”. Osoba zgłaszająca temat nie jest zobowiązana, aby proponować rozwiązanie problemu. Odwrotnie motywacją do zgłoszenia tematu może być chęć uzyskania zadawalających odpowiedzi; wnoszących propozycji rozwikłania, rozwiązania problemu.  

2.      Należy zalogować się  przy pomocy software’u (systemu) Teams na jednym z kanałów: „Badania naukowe w pielęgniarstwie” lub „Zdrowie publiczne” w przedziale czasowym, przewidzianym na zajęcie online prowadzone przez niżej podpisanego (prof. Andrzej Brodziak) i zgłosić chęć udziału w dyskusji. Inicjatywa zostanie podjęta. Zostaną rozpatrzone aktualne możliwości  czasowe zrealizowania dyskusji z udziałem studentów.   

Terminy zajęć online prowadzone przez niżej podpisanego są  dostępne pod http://www.pwsz.nysa.pl/plany/plany.php   Ponieważ jednak odczytanie tego grafiku może być trudne można – alternatywnie – negocjować termin zrealizowania  dyskusji  przez kontakt mailowy albo nawet telefoniczny, tak jak to określono w poniżej w p. 3.   

3.      Zgłoszenia chęci udziału w nagrywanej dyskusji  i  ewentualnie także propozycji tematu dyskusji, bądź nawet jedynie zgłoszenie chęci negocjowania zakresu tematycznego można dokonać  mailowo pisząc na adres niżej podpisanego, tzn.  andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl     

4.      Nie jest czymś bardzo trudnym, aby wziąć udział w dyskusji prowadzonej – w trybie mailowym -  na skalę międzynarodową. Można posłużyć się jedną z dwóch znanych platform „dla naukowców” „Research Gate” lub „Academia. Edu”. Każdy student może nieodpłatnie założyć swój profil w  tych platformach (w Research Gate całkowicie nieodpłatnie)  i dołączyć do toczonych  tam dyskusji.    

5.      Doświadczenie zdobyte w AKD mogą posłużyć do podjęcia kariery typu „youtuber – wpływowy na skalę globalna”.  Przykładami mogą być  osoby znane jako            „Physics girl”  https://www.youtube.com/c/physicsgirl/videos  ; „Mathematical Girl” https://www.youtube.com/c/tibees    

6.      Jeśli osoby zainteresowane udziałem w nagrywanej i potem upublicznianej dyskusji poszukują inspiracji dla obmyślenia ciekawego tematu to zachęcamy do zapoznania się z naszymi dotychczasowymi nagraniami narzędziowymi dostępnymi pod: https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/tool-BU.mp4   https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/hipokryzja.mp4  

     

Jakie korzyści wynikają z uczestniczenia w „Akademickim Klubie Dyskusyjnym”.     

7.      Sylwetka osoby, która uczestniczyła w aktywnościach przewidywanych przez projekt  AKD  na trwałe (na czas żywotności serwerów) będzie istnieć w cyberprzestrzeni. Można więc zostać na długo niejako „gwiazdą”, bohaterką społeczności studenckiej i akademickiej.  Może to być wykorzystywane  przez studentów i nauczycieli  dla promowania własnych zapatrywań i  spraw.

8.      Link wysłany przez uczestnika  projektu „Akademicki Klub Dyskusyjny” na telefon osoby znajomej jest podarkiem, wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli dotyczy on „własnych znajomych Facebook’owych”.

9.      Istnienie w sieci Internet video-prezentacji przedstawiającej ciekawą dyskusję dotyczącą intrygującego tematu może być przedmiotem   publikacji naukowej  typu „Letter to Akademia EDU”  - https://www.academia.edu/letters/about  Możliwość taką ilustruje nasza publikacja „Recording and sharing - a new educational tool, engaging students into nursing study, invented in time of pandemics”. https://doi.org/10.20935/AL1534   

10. Świadomość uczestniczenia w projekcie „AKD” i własnego istnienia w cyberprzestrzeni wpływa korzystnie na intensyfikację, ukierunkowywanie i realizowanie własnych planów życiowych. Warto sprawdzić argumenty pod  "What makes you special?"          https://www.ted.com/talks/mariana_atencio_what_makes_you_special  

11.  Świadomość uczestniczenia w projekcie „AKD” daje satysfakcję z wniesienia wkładu w postęp, poszukiwanie odpowiedzi na ważne pytania i pokonywanie problemów.

  

Przykłady zrealizowanych  video-prezentacji, zawierające nagrane „dyskusje akademickich”, które są już obecnie ogólnie dostępne w sieci Internet:

  1. Serwer uczelniany  

 1. O pomiarze umiejętności osobistego zaangażowania się   https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/potrafisz.mp4 
2. Przewidywane trudności integracji uchodźców z Ukrainy https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/uchodzcy.mp4   
3. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/hipokryzja.mp4 
4. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/tem-pr-mgr.mp4 
5. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/wojna.mp4 
6. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/tool-BU.mp4 
7. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/o-Research-Gate.mp4   
8. https://arc.arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/publ-1-cz.mp4 
9. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/publ-2-cz.mp4 
10. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/publ-3-cz.mp4 
11. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/publ-4-cz.mp4 
12. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/wyobrazenia.mp4 
13. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/depression-eng-version.mp4 
14. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/depresja.mp4                            
15. https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/genetyka-start.mp4
 

B. Serwer zespołu SCS-AKD

16. jak-wykonac-pr-mgr https://drive.google.com/file/d/1TknpQrCqhxnCG-eEbVSZ-Mv2DE2YizQ/view?usp=sharing 
17. youtuberka https://drive.google.com/file/d/1Wxey7nXdQ-2icB6nxw6KqhGS_Y1nWDOE/view?usp=sharing 
18. jak-bedzie https://drive.google.com/file/d/14CnDlHL8xHaB7j6kSKfl8--kp-aXjsAk/view?usp=sharing 
19. liberal-kons.mp4
https://drive.google.com/file/d/1XODSVSQPh6Z48on_RnKqb4RQceNKuV9-/view?usp=sharing  
20. brain-1 https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing 
21. brain-2 https://drive.google.com/file/d/16itNwlg62rNd-65uBPr5WLejGOT_Jqp5/view?usp=sharing    

22. psych https://drive.google.com/file/d/17nKmL7sUD0HUIRjqk1WopnlDjKZxhnfm/view?usp=sharing   

23. genetic https://drive.google.com/file/d/1Qy5jJU9KSeVL5A2D485xCdG9Co-xwbr1/view?usp=sharing

24. praca-lic-mgr https://www.youtube.com/watch?v=-0mzAc9ESWo

C. Video -rezentacje umieszczone na You Tube  

26. GPT a studiowanie pielęgniarstwa                               https://www.youtube.com/watch?v=oFkRzof-Vl0
27. GPT a praca pielęgniarki                                             https://www.youtube.com/watch?v=foGllpgz118
28. GPT a poradnictwo i edukacja                                   https://www.youtube.com/watch?v=OTkbas-ISA8

29. Video-w-dniu-udostępnienia-GPT-4                          https://www.youtube.com/watch?v=cGDPvEts5YA&t=1347s
30. Rozmowa na temat genetyki                                       https://www.youtube.com/watch?v=9y3WL9TU66w 
31. Wydarzenia aktualne, a "zdrowie publiczne"                https://www.youtube.com/watch?v=HoMFy1ujAes&t=48s  

32. Narzędzia ułatwiające uzyskiwanie wiedzy (bing)        https://www.youtube.com/watch?v=DxihaO_0PVE 
33. Wady zgryzu  (malocclusions)                                     https://www.youtube.com/watch?v=TEu124FaS8M 
34. Zły stan zdrowia psychicznego młodzieży (mental)       https://www.youtube.com/watch?v=8s-NbadBpDc  
35. Narzędzia gdy zaburzenia  psychiczne (mental support)   https://www.youtube.com/watch?v=nu0ivodwzAI    
36. Systemy AI companion                                              https://www.youtube.com/watch?v=zEyPsWZyCzc 
37. Status pielęgniarki                                                      https://www.youtube.com/watch?v=P-J_uPyo55o    

38. ANP (od..  Advanced Nurcing Practice)                    https://youtu.be/hKsh83hWL4k    
39. Pomoc od  AI  gdy ~~ mental health                          https://www.youtube.com/watch?v=Baz1dd4fML8 
40. Aktualne możliwości stosowania systemów A.I.         https://www.youtube.com/watch?v=malJDT7VIgg 

41. GPT-academic-1  (wykład dla nauczycieli akad.)      https://youtu.be/KA5EmFHuc0E 
42. GPT-academic-2 (wykład dla nauczycieli akad.)       https://youtu.be/UzjPrT-olw8 

43. E-wizyta (zagadnienie - "Zdrowie Publiczne")            https://youtu.be/gtYHFmrSnYc
      

D. Na stronie projektu „Student ciekawy świata”  https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/SCS.htm  wymieniliśmy video-prezentacje zrealizowane w ramach tego projektu.  Powtarzamy tutaj te dane:

Przykłady krótkich prezentacji stosowanych dla inicjowania dyskusji

1. Deep depression - threatening suicide (in English) https://drive.google.com/file/d/12MpcZ7tjIkjZff4PM-oATDnxBooYQ1Nn/view?usp=sharing 
2. Depresja - wersja w j. polskim https://drive.google.com/file/d/1_bkMuEjN36RAqA9BOpXOyC3QB7YaelBA/view?usp=sharing 
4. Pandemia https://drive.google.com/file/d/1l1uXLhHI12wNBmJiaPYA8E6DbYqkWMRB/view?usp=sharing 
12. Zaburzenia świadomości https://drive.google.com/file/d/1-Hr5UNqMxpIl4C3Kj67EEIrLsLxs9UqQ/view?usp=sharing 
13. Kształtowanie osobowości https://drive.google.com/file/d/118J-sAbnmVIp6BpRW0cVjPfHv0jUVHC4/view?usp=sharing 
14. Testy na SARS-CoiV-2 https://drive.google.com/file/d/11Mmx1dxJE4QroGbiS7YZA6NBFcXDI2AA/view?usp=sharing 
15. Jak pracuje mózg – wprowadzenie https://drive.google.com/file/d/12MLULB_hyxIcFTqDp45TS6_9hwTnIxwd/view?usp=sharing 
16. Jak pracuje mózg - pamięć https://drive.google.com/file/d/1KdPhXAo8LVGQN07zO9F-vOcCg4Z_7_sj/view?usp=sharing 
17. Jak pracuje mózg - wyobrażenia - obrazy mentalne https://drive.google.com/file/d/1rWQoG_qzJbr74dG9zIU1kZgqmspEDryj/view?usp=sharing 
18. Krótkie uzupełnienie wykładu Axel'a Cleeremans'a na temat świadomości (in English) https://www.youtube.com/watch?v=P-B9_rW_htA&t=81s 
12. Brain-1 The trial of integration of three most important theories of consciousness (in English)
      https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing

Filmy dydaktyczne upublicznione za zgodą studentów biorących udział w zarejestrowanych dyskusjach.

1. Choroby cywilizacyjne - w dyskusji biorą udział Panie: Magda Kołaszewska, Aleksandra Kliś, Katarzyna Kulińska
https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing 
2. Dostępność leków - w dyskusji biorą udział Panie: Magda Kołaszewska, Aleksandra Kliś, Katarzyna kulińska
https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing 
3. Zaawansowana kariera pielęgniarska - w dyskusji biorą udział Panie: Aleksandra Budzan, Ewa Wrona
https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing 
4. Czy androidy będą świadome? - w dyskusji biorą udział Panie: Aleksandra Budzan, Ewa Wrona
https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing
 

E. Dla realizowanie dalszych dyskusji AKD istotne jest utworzenie witryny w języku angielskim ""NSA - Neuroscience, Sexology, Ambition" - Elements of neuroscience, sexology and your own contribution - to the rescue of the world  https://basiclearning.angelfire.com/NSA.htm   

Proponujemy przemyśleć naszą propozycję! Zapraszamy!  

 Animatorzy:   

prof. dr hab. n. med. Andrzej Brodziak          andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl
prof. dr hab. n. med. Teresa Kokot               teresa.kokot@pwsz.nysa.pl              

mgr piel. Danuta Abram                                danuta.abram@pwsz.nysa.pl                                  

lic. piel. Kinga Rajfur                                    mialladin7@gmail.com
dr n. hum., mgr piel. Alicja Różyk-Myrta    alicja.rozyk-myrta@pwsz.nysa.pl  
 

 

                                       
Powrót do stron:

https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/TBU.htm    
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/SCS.htm 
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/brain-club.htm 
https://arc.pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/video-mgr.htm

https://basiclearning.angelfire.com/NSA.htm  
https://www.angelfire.com/ga3/gean/homepage.htm