Witryna kontaktowa dla osób zainteresowanych inicjatywą „Brain’s club”  

Zaawansowane działania w ramach projektu „Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej tożsamości”.


photo from Unsplash
Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie. Poszukujemy studentki/studentów chętnych do wzięcia udziału w nagrywanej dyskusji,
dotyczącej dwóch obranych tematów zaawansowanych:

1. Jak działa mózg
2. Pielęgniarka  - zawodem przyszłości


Poszukujemy osób,  które są skłonne aby wyrazić zgodę na upublicznienie zrealizowanego nagrania

Kliknij tutaj !!!

 

Na oddzielnej stronie www przedstawiamy założenia projektu: „Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej tożsamości”.   

W największym skrócie istota tego projektu sprowadza się do stosowania nowej procedury dydaktycznej, która obejmuje: (1) opracowywanie przez chętnych studentów prezentacji w formie kilkuminutowych filmów przedstawiających ważny problem lub interesujące zjawisko, (2) prezentację takich filmów na zajęciach, (3) rejestrowanie (nagrywanie) dyskusji  wzbudzonych przez dany „film inicjujący” (4) selekcję  i przechowywanie powstałego nagrania.   

Okazuje się, że opisane stymulowanie dyskusji krótkimi filmami, analogicznymi do wykładów TED, bądź udanymi filmami prezentowanymi na kanałach You Tube jest dla studentów interesujące.   

Zgodnie z przyjętymi standardami nauczania, można promować także dyskusje na tematy wymagające zaawansowanej wiedzy. Dla przykładu stworzyliśmy już sekwencje krótkich wykładów wprowadzających na takie tematy jak „głęboka depresja – grożąca samobójstwem”, „zaburzenia świadomości, istota samoświadomości, jak działa mózg”.

Wykorzystując  uzyskane już doświadczenia sądzimy, że najbardziej ambitni studenci są zainteresowani znajomością i ewentualną  dyskusją  nad tematami rozwiniętymi  przez pracowników naszej uczelni tak znacznie, iż poziom rozważań  należy do czołówki światowej.  

Studenci pielęgniarstwa mogą nie wiedzieć, że nasza uczelnia zatrudnia nauczycieli akademickich, którzy mają rozeznanie w określonych tematach na „poziomie światowym”. Nie chcąc wartościować przeróżnych zainteresowań, wymienimy  tu jedynie, dla przykładu, dwa takie tematy:

1.      Sądzimy, że na taką kwalifikację zasługują publikacje dotyczące neurofizjologii, co można ująć hasłowo nazwą problemu „Jak działa mózg, czym jest świadomość”.  To zagadnienie ogólne, można by sądzić teoretyczne ma rozliczne implikacje praktyczne dla pielęgniarstwa. Zaburzenia świadomości są częstym, groźnym  objawem chorobowym. Kształtowanie się  samo-świadomości to kształtowanie własnej tożsamości. Zaburzenie kształtującej się tożsamości prowadzi do formowania  się  przeróżnych uprzedzeń.

2.      Nauczyciele akademiccy naszego Wydziału Nauk Medycznych opublikowali w renomowanych międzynarodowych czasopismach naukowych artykuły ważne dla zagadnienia, mówiąc najogólniej „pielęgniarka – zawodem przyszłości”.   Prace te wyznaczają wskazówki dotyczące osiągania zaawansowanych kompetencji zawodowych.    

Niniejsza strona www ma na celu usprawnienie poszukiwania osób, które są

(1)     zainteresowane jednym z wymienionych powyżej tematów

                  i które jednocześnie

(2)     są zainteresowane opracowywaniem przekazów video (krótkich filmów) dotyczących  tych zagadnień.   

W początkowej fazie rozwoju „Brain’s Club” oczekujemy  opracowania filmów referujących  wspomniane publikacje. Poniżej podajemy dane o dostępie to niektórych, tych prac. W następnej fazie rozwojowej "Brain's club" oczekujemy zgłoszeń do uczestniczenia w poważnej, merytorycznej dyskusji na temat obranych tematów kontrowersyjnych, takich które wzbudzają znaczne emocje i duże zainteresowanie.

                                


Nasze wybrane  publikacje na temat „Jak działa mózg”:

1. Różyk-Myrta, A.; Brodziak, A.; Muc-Wierzgoń, M. Neural Circuits, Microtubule Processing, Brain’s Electromagnetic Field—Components of Self-      Awareness. Brain Sci. 2021, 11, 984. https://doi.org/10.3390/brainsci11080984 
2. Brodziak A. Neurophysiology of the mental image. Med. Sci. Monit. 2001, 7, 534–538. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11386038/ 
3. Brodziak, A. A current model of neural circuitry active in forming mental images. Med. Sci. Monit. 2013, 19, 1146–1158.     https://doi.org/10.12659/msm.889587 
4. Brodziak, A. The simple, intuitive model of neural circuits, which memorize data, recognize an image and recall it as imagination. ARC J. Neurosci. 2018, 3, 1–5. http://dx.doi.org/10.20431/2456-057X.0303001 
5. Brodziak, A. Clinical significance of knowledge about the structure, function, and impairments of working memory. Med. Sci. Monit. 2013, 9, 327–338 https://doi.org/10.12659/msm.883900 
6. Brodziak, A.; Kołat, E.; Wolińska, A. Conclusions from the applications of transcranial magnetic stimulation on the psychopathology of depressive syndromes and the essence of self-consciousness.
Psychiatr. Pol. 2018, 52, 767–772. https://doi.org/10.12740/PP/92834

 Osoby zainteresowane tematem "Jak działa mózg" mogą potraktować treść witryny  https://pwsz.nysa.pl/~andrzej.brodziak/mozg.htm  jako użyteczne wprowadzenie.

Zachęcamy także do zapoznania się z zarejestrowanym wykładem prof. Axela Cleeremansa, dotyczącym istoty świadomości, opracowanym przez jednego z najbardziej znanych naukowców zajmujących się tą problematyką. Jest on dostępny tutaj 

 

Nasze wybrane  publikacje na temat: „Pielęgniarki – bohaterki naszych czasów, zaawansowana kariera pielęgniarska, pielęgniarka zawodem przyszłości”.    

1. Różyk-Myrta A, Brodziak A, Kołat E. Nurses as new heroes of modern times. Int Nurs  Rev. 2021 Jun;68(2):163-165. https://doi.org/10.1111/inr.12676    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33761142/
2. Różyk-Myrta A, Brodziak A, Derkacz-Jedynak M, Sudoł-Malisz M. Various aspects of caring for elderly people in the interest of their self-reliance and independence, according to    the authors' own propositions. Int J Occup Med Environ Health. 2021;34(3):339-350.
  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33300504/  https://doi.org/10.13075/ijomeh.1896.01570 
3. Różyk-Myrta A, Brodziak A, Kołat E. An attempt to assess nurces' competence in filed of sexual counseling and education. Neuro Research. 2021; 3(2):10 https://doi.org/10.35702/NRJ.10010   

                                                       

Jakie korzyści wynikają z uczestniczenia w "Brain's Club":

1.  Sylwetka osoby, która uczestniczyła w aktywnościach przewidywanych przez projekt  SCŚ (Brain’s Club)  na trwałe (na czas żywotności serwerów) będzie istnieć w cyberprzestrzeni. Można więc zostać na długo niejako „gwiazdą”, bohaterką społeczności studenckiej.  Może to być wykorzystywane  przez studentów dla promowania własnych zapatrywań i  spraw.

2. Link wysłany przez uczestnika  projektu SCŚ  (Brain’s Club) na telefon osoby znajomej jest podarkiem, wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli dotyczy on „własnych znajomych Facebookowych”.

3.  Świadomość uczestniczenia w projekcie „Brain’s Club” i własnego istnienia w cyberprzestrzeni wpływa korzystnie na intensyfikację, ukierunkowywanie i realizowanie własnych planów życiowych.

4. Świadomość uczestniczenia w projekcie SCŚ („Brain’s Club”)  daje satysfakcję z wniesienia wkładu w rozwój możliwości dydaktycznych uczelni.

 

                                   

Co można uczynić  od razu, w trybie pilnym.

1.      W obecnej fazie rozwoju inicjatywy „Brain’s Club” oczekujemy e-mailowych zgłoszeń  chęci  (a) zrealizowania filmu  przedstawiającego  fragmenty w/w publikacji,  (b) chęci uczestniczenia w rejestrowanej dyskusji na określone wyżej tematy.     

2. W wypadku chęci  zrealizowania filmu konieczne jest wykazanie się znaczną samodzielnością.  Zrealizowany przez siebie film powinien być umieszczony pierwotnie na własnym „dysku google”. Film taki byłby włączany do zbiorów „Brain’s Club” dopiero po zatwierdzeniu  poprawności treści przez   niżej podpisanych nauczycieli akademickich. Można zwrócić się po ogólne wskazówki techniczne, dotyczące realizowania „video” -  do studentów, którzy mają już w swoim dorobku tego typu „film dydaktyczny”.

Filmy narzędziowe

1. You Just Need 3 Hours! You Can Speak Like a Native English Speaker 
https://www.youtube.com/watch?v=qiQ2YCo5Ouo

2. Understand FAST English Conversations 
https://www.youtube.com/watch?v=6MVxOPEu6HA
....................................
3. ONE language, THREE accents : UK vs USA vs AUS English! 
https://www.youtube.com/watch?v=R1lmeSIhLx

Więcej filmów narzędziowych patrz pod:
https://www.angelfire.com/ga3/gean/movies.htm  

    

                                                         

                                                                                                                                        Osoby koordynujące realizowanie  projektu SCŚ

                                                                                                                                          Andrzej Brodziak, Alicja Różyk-Myrta, Kinga Rajfur

                                                                                                                                         Wydział Nauk Medycznych, PWSZ w Nysie

                                                                                                                                         e-mail:

                                                                                                                                         andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl  

                                                                                                                                         alicja.rozyk-myrta@pwsz.nysa.pl

                                                                                                                                         mialladin7@gmail.com  

                                                    

   Reference:

1.       Brodziak, A., Rajfur, K., Różyk-Myrta, A., Brodziak, P.A.B. (2021). Recording and sharing - a new educational tool, engaging students into nursing study, invented in time of pandemics. Academia Letters. Article 1534.  https://doi.org/10.20935/AL1534 ;  https://www.academia.edu/49920574/Recording_and_sharing_a_new_educational_tool_engaging_students_into_nursing_study_invented_in_time_of_pandemics?email_work_card=title

                                                     

                  Przykłady upublicznionych już filmów, zrealizowanych w ramach projektu S.C.Ś  dotyczących tematyki "Jak działa mózg"    

Examples of our initiation videos

1.        Deep depression - threatening suicide (in English)  https://drive.google.com/file/d/12MpcZ7tjIkjZff4PM-oATDnxBooYQ1Nn/view?usp=sharing

2.        Depression (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1_bkMuEjN36RAqA9BOpXOyC3QB7YaelBA/view?usp=sharing 

3.        Pandemic (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1l1uXLhHI12wNBmJiaPYA8E6DbYqkWMRB/view?usp=sharing

4.        Disturbances of consciousness (in Polish)    https://drive.google.com/file/d/1-Hr5UNqMxpIl4C3Kj67EEIrLsLxs9UqQ/view?usp=sharing  

5.        Shaping the identity (in Polish) https://drive.google.com/file/d/118J-sAbnmVIp6BpRW0cVjPfHv0jUVHC4/view?usp=sharing   

6.        How the brain works – introduction (in Polish)    https://drive.google.com/file/d/12MLULB_hyxIcFTqDp45TS6_9hwTnIxwd/view?usp=sharing

7.        Mozg -2 Memory (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1KdPhXAo8LVGQN07zO9F-vOcCg4Z_7_sj/view?usp=sharing

8.     Mozg – 3 Mental images (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1rWQoG_qzJbr74dG9zIU1kZgqmspEDryj/view?usp=sharing

9.     Short supplement to Axel Cleeremans lecture  (in English) https://www.youtube.com/watch?v=P-B9_rW_htA&t=81s  

10.     Brain-1  The trial  of integration of three most important theories  of consciousness (in English) https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing   

Examples of our videos that record student discussions

1.        Diseases of affluence (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing

2.        Availability of drugs (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing

3.        Nurses career (in Polish)   https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing

4.        Conscious androids - is it possible? (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing  

                                                       

 

Przejście do strony projektu "Student ciekawy świata (SCS)"  - tutaj
Przejście do strony "video-mgr" - tutaj
Powrót  to strony  "informacyjnej" wykładowcy - tutaj
Homepage - Andrzej Brodziak - tutaj  
Powrót do strony głównej uczelni - tutaj