Witryna kontaktowa dla osób zainteresowanych inicjatywą „Brain’s club”
Zaawansowane działania w ramach projektu „Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie,
poszukujący swojej tożsamości”.
photo from Unsplash |
Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie.
Poszukujemy studentki/studentów chętnych do wzięcia udziału w
nagrywanej dyskusji, dotyczącej dwóch obranych tematów zaawansowanych: 1. Jak działa mózg 2. Pielęgniarka - zawodem przyszłości Poszukujemy osób, które są skłonne aby wyrazić zgodę na upublicznienie zrealizowanego nagrania Kliknij tutaj !!! |
Na oddzielnej stronie www
przedstawiamy założenia projektu:
„Student ciekawy świata i
siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej
tożsamości”. W
największym skrócie istota tego projektu
sprowadza się do stosowania nowej procedury
dydaktycznej, która obejmuje: (1) opracowywanie
przez chętnych studentów prezentacji w formie
kilkuminutowych filmów przedstawiających ważny
problem lub interesujące zjawisko, (2)
prezentację takich filmów na zajęciach, (3)
rejestrowanie (nagrywanie) dyskusji
wzbudzonych przez
dany „film inicjujący” (4) selekcję
i przechowywanie
powstałego nagrania.
Okazuje się, że opisane
stymulowanie dyskusji krótkimi filmami,
analogicznymi do wykładów TED, bądź udanymi
filmami prezentowanymi na kanałach You Tube jest
dla studentów interesujące. Zgodnie z przyjętymi
standardami nauczania, można promować także
dyskusje na tematy wymagające
zaawansowanej wiedzy.
Dla przykładu stworzyliśmy już sekwencje
krótkich wykładów wprowadzających na takie
tematy jak „głęboka
depresja – grożąca samobójstwem”, „zaburzenia
świadomości, istota samoświadomości, jak działa
mózg”.
Wykorzystując
uzyskane już
doświadczenia sądzimy, że najbardziej ambitni
studenci są zainteresowani znajomością i
ewentualną dyskusją nad tematami
rozwiniętymi
przez
pracowników naszej uczelni tak znacznie, iż
poziom rozważań
należy do czołówki
światowej.
Studenci pielęgniarstwa mogą nie wiedzieć, że
nasza uczelnia zatrudnia nauczycieli
akademickich, którzy mają rozeznanie w
określonych tematach na „poziomie światowym”.
Nie chcąc wartościować przeróżnych
zainteresowań, wymienimy
tu jedynie, dla
przykładu, dwa takie tematy:
1.
Sądzimy, że na taką
kwalifikację zasługują publikacje dotyczące
neurofizjologii, co można ująć hasłowo nazwą
problemu „Jak
działa mózg, czym jest świadomość”.
To
zagadnienie ogólne, można by sądzić teoretyczne
ma rozliczne implikacje praktyczne dla
pielęgniarstwa.
Zaburzenia świadomości są
częstym, groźnym
objawem
chorobowym. Kształtowanie się
samo-świadomości
to kształtowanie własnej tożsamości. Zaburzenie
kształtującej się tożsamości prowadzi do
formowania
się
przeróżnych
uprzedzeń.
2.
Nauczyciele akademiccy
naszego Wydziału Nauk Medycznych opublikowali w
renomowanych międzynarodowych czasopismach
naukowych artykuły ważne dla zagadnienia, mówiąc
najogólniej
„pielęgniarka – zawodem przyszłości”.
Prace te
wyznaczają wskazówki dotyczące osiągania
zaawansowanych kompetencji zawodowych.
Niniejsza strona www ma na
celu usprawnienie poszukiwania osób, które są
(1)
zainteresowane jednym z
wymienionych powyżej tematów
i które
jednocześnie
(2)
są zainteresowane
opracowywaniem przekazów video (krótkich filmów)
dotyczących
tych zagadnień. W
początkowej fazie rozwoju
„Brain’s Club” oczekujemy
opracowania
filmów referujących
|
||
Jakie korzyści wynikają z
uczestniczenia w "Brain's Club":
1.
Sylwetka osoby,
która uczestniczyła w aktywnościach
przewidywanych przez projekt
SCŚ
(Brain’s Club)
na
trwałe (na czas żywotności serwerów) będzie
istnieć w cyberprzestrzeni. Można więc zostać na
długo niejako „gwiazdą”, bohaterką społeczności
studenckiej.
Może
to być wykorzystywane
przez
studentów dla promowania własnych zapatrywań i
spraw.
2.
Link wysłany przez
uczestnika
projektu
SCŚ
(Brain’s
Club) na telefon osoby znajomej jest podarkiem,
wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli
dotyczy on „własnych znajomych Facebookowych”.
3.
Świadomość uczestniczenia w projekcie „Brain’s
Club” i własnego istnienia w cyberprzestrzeni
wpływa korzystnie na intensyfikację,
ukierunkowywanie i realizowanie własnych planów
życiowych.
4.
Świadomość
uczestniczenia w projekcie SCŚ („Brain’s Club”)
daje
satysfakcję z wniesienia wkładu w rozwój
możliwości dydaktycznych uczelni.
|
||
Co można
uczynić
od
razu, w trybie pilnym.
1.
W obecnej fazie rozwoju
inicjatywy „Brain’s Club” oczekujemy e-mailowych
zgłoszeń
chęci
(a) zrealizowania
filmu
przedstawiającego
fragmenty w/w
publikacji, (b) chęci uczestniczenia w
rejestrowanej dyskusji na określone wyżej
tematy.
Filmy narzędziowe
|
||
Osoby koordynujące realizowanie projektu SCŚ Andrzej Brodziak, Alicja Różyk-Myrta, Kinga Rajfur Wydział Nauk Medycznych, PWSZ w Nysie e-mail:
alicja.rozyk-myrta@pwsz.nysa.pl
Reference:
1.
Brodziak, A., Rajfur, K., Różyk-Myrta,
A., Brodziak, P.A.B. (2021).
Recording and
sharing - a new educational tool, engaging
students into nursing study, invented in time of
pandemics. Academia Letters. Article 1534.
https://doi.org/10.20935/AL1534
;
https://www.academia.edu/49920574/Recording_and_sharing_a_new_educational_tool_engaging_students_into_nursing_study_invented_in_time_of_pandemics?email_work_card=title
Przykłady upublicznionych już filmów,
zrealizowanych w ramach projektu S.C.Ś
dotyczących tematyki "Jak działa mózg"
Examples of our initiation videos 1. Deep depression - threatening suicide (in English) https://drive.google.com/file/d/12MpcZ7tjIkjZff4PM-oATDnxBooYQ1Nn/view?usp=sharing 2.
Depression (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1_bkMuEjN36RAqA9BOpXOyC3QB7YaelBA/view?usp=sharing
3.
Pandemic (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1l1uXLhHI12wNBmJiaPYA8E6DbYqkWMRB/view?usp=sharing 4.
Disturbances of consciousness (in Polish) 5. Shaping the identity (in Polish) https://drive.google.com/file/d/118J-sAbnmVIp6BpRW0cVjPfHv0jUVHC4/view?usp=sharing 6.
How the brain works – introduction (in Polish) 7.
Mozg -2 Memory (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1KdPhXAo8LVGQN07zO9F-vOcCg4Z_7_sj/view?usp=sharing
8.
Mozg – 3 Mental images (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1rWQoG_qzJbr74dG9zIU1kZgqmspEDryj/view?usp=sharing
9.
Short supplement to Axel Cleeremans lecture
(in
English)
https://www.youtube.com/watch?v=P-B9_rW_htA&t=81s
10.
Brain-1
The trial
of integration of three most important
theories of
consciousness (in English)
https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing
Examples of our
videos that record student discussions
1.
Diseases of affluence (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing
2.
Availability of drugs (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing
3.
Nurses career (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing 4. Conscious androids - is it possible? (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing
|
||
Przejście do strony
projektu "Student
ciekawy świata (SCS)" -
tutaj Przejście do strony "video-mgr" - tutaj Powrót to strony "informacyjnej" wykładowcy - tutaj Homepage - Andrzej Brodziak - tutaj Powrót do strony głównej uczelni - tutaj |