Witryna kontaktowa dla osób realizujących i oceniających
projekt:
„Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie,
poszukujący swojej tożsamości”.
photo from Unsplash |
Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie.
Poszukujemy osoby chętne do wzięcia udziału w
nagrywanej dyskusji, skłonne aby wyrazić zgodę
na upublicznienie nagrania. Kliknij tutaj !!! |
Realizowanie zajęć dydaktycznych
w roku akademickim
2020/2021,
odbywanych
bardzo często w trybie zdalnym, skłania nas do
wniosku, że przydatną, skuteczną metodą
angażowania studentów w ożywioną aktywność
intelektualną jest {
inicjowanie dyskusji poprzez prezentowanie
filmów wyprodukowanych przez najaktywniejszych
studentów wraz z późniejszym rejestrowaniem
dyskusji stymulowanych przez takie prezentacje
}. Takie
zarejestrowane dyskusje, przedstawiane później
innym grupom studentów są odbierane z
zaciekawieniem.
Spostrzeżenie to przedstawiliśmy
w
szczegółach w tekście opublikowanym w
międzynarodowym czasopiśmie „Academia-Letters”.
Poniżej podajemy
link do tej publikacji.
Będąc
przekonanym, że obmyślona i opisana przez nas
procedura dydaktyczna jest wartościowa
uruchamiamy
projekt pod tytułem:
„Student ciekawy świata,
siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej
tożsamości”. W
wspomnianej wyżej publikacji opisaliśmy już
pierwsze realne rezultaty z realizowanie tego
projektu.
Ponadto, zgodnie z przyjętymi standardami
nauczania, można promować dyskusje na tematy
wymagające zaawansowanej wiedzy. Na przykład
stworzyliśmy sekwencje krótkich wykładów
wprowadzających na takie tematy jak „głęboka
depresja – grożąca samobójstwem”, „zaburzenia
świadomości, istota samoświadomości, jak działa
mózg”. Biorąc
pod uwagę fakt, że wiele nauczanych przedmiotów
ma również na celu przekazanie wiedzy na temat
„jak dbać o własne zdrowie i dobre samopoczucie”
oraz „jak dbać o psychiczne zdrowie publiczne”,
niektóre z naszych filmów wprowadzających
dotyczą „wzorów życiowych”. Tematy te budzą
zainteresowanie, choć zebrane przez nas
doświadczenia sprawiają, że unikamy promowania
określonych wzorców życiowych, a tym samym
unikamy treści z zakresu
tzw.
„couchingu egzystencjalnego”.
Pliki
zawierające opracowane filmy powstałe w ramach
projektu „SCŚ” dostępne są na platformie
internetowej naszej Uczelni oraz na
„personalnych google dyskach”.
Planujemy stworzenie
także odpowiednich tzw. kanałów na platformie
YouTube. Podajemy
(między innymi u dołu niniejszej strony) linki
tylko do tych „nagranych dyskusji”, których
uczestnicy wyrazili
zgodę na ich upublicznienie.
W obecnej fazie rozwoju naszego projektu „SCŚ” uzyskaliśmy zgodę na publikację niektórych filmów przez uczestniczących studentów w polskiej wersji językowej. Poniżej podajemy linki do tych przykładowych filmów. Podajemy również link do anglojęzycznej wersji jednego ze wspomnianych „filmów inicjujących” związanych z „głęboką depresją – grożącą samobójstwem”. Jesteśmy zainteresowani opracowywaniem, przez naszych studentów takich filmów wprowadzających, realizowanymi w języku angielskim jak i rejestrowaniem dyskusji prowadzonych w języku angielskim. |
Jakie korzyści wynikają z
uczestniczenia w Projekcie SCŚ:
1.
Sylwetka osoby, która
uczestniczyła w aktywnościach przewidywanych
przez projekt
SCŚ na trwałe (na
czas żywotności serwerów) będzie istnieć w
cyberprzestrzeni. Można więc zostać na długo
niejako „gwiazdą”, bohaterką społeczności
studenckiej.
Może
to być wykorzystywane
przez
studentów dla promowania własnych zapatrywań i
spraw.
2. Link wysłany przez
uczestnika
projektu
SCŚ na telefon osoby znajomej jest podarkiem,
wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli
dotyczy on „własnych znajomych Facebookowych”.
3. Świadomość uczestniczenia w projekcie SCŚ i
własnego istnienia w cyberprzestrzeni wpływa
korzystnie na intensyfikację, ukierunkowywanie i
realizowanie własnych planów życiowych.
4. Świadomość uczestniczenia w projekcie SCŚ daje
satysfakcję z wniesienia wkładu w rozwój
możliwości dydaktycznych uczelni.
|
Co można
uczynić
od
razu, w trybie pilnym.
1.
Prócz wskazanej powyżej
możliwości zgłoszenia się do dyskusji na
którymkolwiek zajęciu dydaktycznym, prowadzonym
zdalnie przez
niżej podpisanych
nauczycieli
akademickich
jest
mile widziane
e-mailowe zgłoszenie chęci:
(a) zrealizowania
filmu wprowadzającego (b) chęci uczestniczenia w
rejestrowanej dyskusji na dokładnie określony
temat – przy czym sugerujemy, aby inspiracją dla
obrania takiego tematu były materiały
zamieszczone w
poszczególnych
tzw. „kursach” platformy e-learningowej.
2.
W wypadku chęci
zrealizowania
filmu wprowadzającego konieczne jest wykazanie
się znaczną samodzielnością.
Zrealizowany przez
siebie film powinien być umieszczony na własnym
„dysku google”. Film taki może powoływać się na
uczelniany Projekt CSŚ dopiero po zatwierdzeniu
poprawności treści
przez
niżej podpisanych
nauczycieli akademickich. Można zwrócić się po
ogólne wskazówki techniczne, dotyczące
realizowania „video” -
do studentów,
którzy mają już w swoim dorobku tego typu „film
dydaktyczny”.
3.
Można rozważyć
uczestniczenie w aktywności „Brain’s Club”, co
omawiamy na osobnej stronie dostępnej tutaj.
|
Osoby koordynujące realizowanie projektu SCŚ Andrzej Brodziak, Kinga Rajfur, Alicja Różyk-Myrta Wydział Nauk Medycznych, PWSZ w Nysie andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl , alicja.rozyk-myrta@pwsz.nysa.pl , mialladin7@gmail.com
Reference:
1.
Brodziak, A., Rajfur, K., Różyk-Myrta,
A., Brodziak, P.A.B. (2021).
Recording and
sharing - a new educational tool, engaging
students into nursing study, invented in time of
pandemics. Academia Letters. Article 1534.
https://doi.org/10.20935/AL1534
;
https://www.academia.edu/49920574/Recording_and_sharing_a_new_educational_tool_engaging_students_into_nursing_study_invented_in_time_of_pandemics?email_work_card=title
Przykłady upublicznionych już filmów,
zrealizowanych w ramach projektu S.C.Ś
Examples of our initiation videos 1. Deep depression - threatening suicide (in English) https://drive.google.com/file/d/12MpcZ7tjIkjZff4PM-oATDnxBooYQ1Nn/view?usp=sharing
2.
Depression (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1_bkMuEjN36RAqA9BOpXOyC3QB7YaelBA/view?usp=sharing
4.
Pandemic (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1l1uXLhHI12wNBmJiaPYA8E6DbYqkWMRB/view?usp=sharing
5.
Disturbances of consciousness (in Polish)
6.
Shaping the identity (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/118J-sAbnmVIp6BpRW0cVjPfHv0jUVHC4/view?usp=sharing
7.
Test for SARS-CoiV-2 antibodies (in Polish)
8.
How the brain works – introduction (in Polish)
9.
Mozg -2 Memory (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1KdPhXAo8LVGQN07zO9F-vOcCg4Z_7_sj/view?usp=sharing
10.
Mozg – 3 Mental images (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1rWQoG_qzJbr74dG9zIU1kZgqmspEDryj/view?usp=sharing
11.
Short supplement to Axel Cleeremans lecture
(in
English)
https://www.youtube.com/watch?v=P-B9_rW_htA&t=81s
12.
Brain-1
The trial
of integration of three most important
theories of
consciousness (in English)
https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing
Examples of our
videos that record student discussions
1.
Diseases of affluence (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing
2.
Availability of drugs (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing
3.
Nurses career (in Polish)
https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing 4. Conscious androids - is it possible? (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing
5.
6. Jesteśmy
zaszczepieni
|
Przejście do strony "Brain's
Club" -
tutaj Przejście do strony "video-mgr" - tutaj Powrót to strony "informacyjnej" wykładowcy - tutaj Homepage - Andrzej Brodziak - tutaj Powrót do strony głównej uczelni - tutaj |