Witryna kontaktowa dla osób realizujących i oceniających projekt:

„Student ciekawy świata i siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej tożsamości”.


photo from Unsplash
Apel o zgłaszanie uczestnictwa w projekcie. Poszukujemy osoby chętne do wzięcia udziału w nagrywanej dyskusji, skłonne aby wyrazić zgodę na upublicznienie nagrania.


Kliknij tutaj !!!

 

Realizowanie zajęć dydaktycznych  w roku akademickim 2020/2021,  odbywanych bardzo często w trybie zdalnym, skłania nas do wniosku, że przydatną, skuteczną metodą angażowania studentów w ożywioną aktywność intelektualną jest { inicjowanie dyskusji poprzez prezentowanie filmów wyprodukowanych przez najaktywniejszych studentów wraz z późniejszym rejestrowaniem dyskusji stymulowanych przez takie prezentacje }. Takie zarejestrowane dyskusje, przedstawiane później innym grupom studentów są odbierane z zaciekawieniem.   

Spostrzeżenie to przedstawiliśmy  w szczegółach w tekście opublikowanym w międzynarodowym czasopiśmie „Academia-Letters”. Poniżej podajemy link do tej publikacji.   

Będąc przekonanym, że obmyślona i opisana przez nas procedura dydaktyczna jest wartościowa  uruchamiamy projekt pod tytułem: „Student ciekawy świata, siebie, myślący krytycznie, poszukujący swojej tożsamości”. W wspomnianej wyżej publikacji opisaliśmy już pierwsze realne rezultaty z realizowanie tego projektu.   

Pisaliśmy tam, iż: opisaną procedurę wdrożyliśmy w ramach nauczania pielęgniarstwa w PWSZ w Nysie.  Niektóre przedmioty na tym kierunku obejmują bardzo szeroki zakres zagadnień. Przykładami takich przedmiotów są „zdrowie publiczne”, „promocja zdrowia”, „filozofia i etyka zawodu pielęgniarki”, „socjologia”, „psychologia”, „psychologia zdrowia”, „pielęgniarstwo wielokulturowe”, „pielęgniarstwo neurologiczne i psychiatryczne”, „badania naukowe w pielęgniarstwie”, „praktyka pielęgniarska oparta na dowodach naukowych”, „pielęgniarstwo z perspektywą międzynarodową”. Zakres tematyczny tych przedmiotów pozwala, zgodnie z programem nauczania, stymulować dyskusję na różne kontrowersyjne tematy.  

Ponadto, zgodnie z przyjętymi standardami nauczania, można promować dyskusje na tematy wymagające zaawansowanej wiedzy. Na przykład stworzyliśmy sekwencje krótkich wykładów wprowadzających na takie tematy jak „głęboka depresja – grożąca samobójstwem”, „zaburzenia świadomości, istota samoświadomości, jak działa mózg”.

Biorąc pod uwagę fakt, że wiele nauczanych przedmiotów ma również na celu przekazanie wiedzy na temat „jak dbać o własne zdrowie i dobre samopoczucie” oraz „jak dbać o psychiczne zdrowie publiczne”, niektóre z naszych filmów wprowadzających dotyczą „wzorów życiowych”. Tematy te budzą zainteresowanie, choć zebrane przez nas doświadczenia sprawiają, że unikamy promowania określonych wzorców życiowych, a tym samym unikamy treści z zakresu  tzw. „couchingu egzystencjalnego”.  

Pliki zawierające opracowane filmy powstałe w ramach projektu „SCŚ” dostępne są na platformie internetowej naszej Uczelni oraz na „personalnych google dyskach”.  Planujemy stworzenie także odpowiednich tzw. kanałów na platformie YouTube.

Podajemy (między innymi u dołu niniejszej strony) linki tylko do tych „nagranych dyskusji”, których uczestnicy wyrazili zgodę na ich upublicznienie.

W obecnej fazie rozwoju naszego projektu „SCŚ” uzyskaliśmy zgodę na publikację niektórych filmów przez uczestniczących studentów w polskiej wersji językowej. Poniżej podajemy linki do tych przykładowych filmów. Podajemy również link do anglojęzycznej wersji jednego ze wspomnianych „filmów inicjujących” związanych z „głęboką depresją – grożącą samobójstwem”.  Jesteśmy zainteresowani  opracowywaniem, przez naszych studentów takich filmów wprowadzających, realizowanymi w języku  angielskim jak i rejestrowaniem dyskusji prowadzonych w języku angielskim.

                                                       

Jakie korzyści wynikają z uczestniczenia w Projekcie SCŚ:

1.  Sylwetka osoby, która uczestniczyła w aktywnościach przewidywanych przez projekt  SCŚ na trwałe (na czas żywotności serwerów) będzie istnieć w cyberprzestrzeni. Można więc zostać na długo niejako „gwiazdą”, bohaterką społeczności studenckiej.  Może to być wykorzystywane  przez studentów dla promowania własnych zapatrywań i  spraw.

2. Link wysłany przez uczestnika  projektu SCŚ na telefon osoby znajomej jest podarkiem, wzbudzającym zainteresowanie, zwłaszcza jeśli dotyczy on „własnych znajomych Facebookowych”.

3. Świadomość uczestniczenia w projekcie SCŚ i własnego istnienia w cyberprzestrzeni wpływa korzystnie na intensyfikację, ukierunkowywanie i realizowanie własnych planów życiowych.

4. Świadomość uczestniczenia w projekcie SCŚ daje satysfakcję z wniesienia wkładu w rozwój możliwości dydaktycznych uczelni.

 

                                   

Co można uczynić  od razu, w trybie pilnym.

1.      Prócz wskazanej powyżej możliwości zgłoszenia się do dyskusji na którymkolwiek zajęciu dydaktycznym, prowadzonym zdalnie przez  niżej podpisanych  nauczycieli akademickich  jest  mile widziane e-mailowe zgłoszenie chęci:  (a) zrealizowania filmu wprowadzającego (b) chęci uczestniczenia w rejestrowanej dyskusji na dokładnie określony temat – przy czym sugerujemy, aby inspiracją dla obrania takiego tematu były materiały zamieszczone w  poszczególnych tzw. „kursach” platformy e-learningowej.   

2.      W wypadku chęci  zrealizowania filmu wprowadzającego konieczne jest wykazanie się znaczną samodzielnością.  Zrealizowany przez siebie film powinien być umieszczony na własnym „dysku google”. Film taki może powoływać się na uczelniany Projekt CSŚ dopiero po zatwierdzeniu  poprawności treści przez   niżej podpisanych nauczycieli akademickich. Można zwrócić się po ogólne wskazówki techniczne, dotyczące realizowania „video” -  do studentów, którzy mają już w swoim dorobku tego typu „film dydaktyczny”.

3.      Można rozważyć uczestniczenie w aktywności „Brain’s Club”, co omawiamy na osobnej stronie dostępnej tutaj.     

                                                         

  Osoby koordynujące realizowanie  projektu SCŚ

           Andrzej Brodziak, Kinga Rajfur, Alicja Różyk-Myrta     

           Wydział Nauk Medycznych, PWSZ w Nysie

                andrzej.brodziak@pwsz.nysa.pl , alicja.rozyk-myrta@pwsz.nysa.pl , mialladin7@gmail.com  

                                                                                                                                                                                     

   Reference:

1.       Brodziak, A., Rajfur, K., Różyk-Myrta, A., Brodziak, P.A.B. (2021). Recording and sharing - a new educational tool, engaging students into nursing study, invented in time of pandemics. Academia Letters. Article 1534.  https://doi.org/10.20935/AL1534 ;  https://www.academia.edu/49920574/Recording_and_sharing_a_new_educational_tool_engaging_students_into_nursing_study_invented_in_time_of_pandemics?email_work_card=title

                                                     

                                        Przykłady upublicznionych już filmów, zrealizowanych w ramach projektu S.C.Ś   

Examples of our initiation videos

1.        Deep depression - threatening suicide (in English)  https://drive.google.com/file/d/12MpcZ7tjIkjZff4PM-oATDnxBooYQ1Nn/view?usp=sharing

2.        Depression (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1_bkMuEjN36RAqA9BOpXOyC3QB7YaelBA/view?usp=sharing 

4.        Pandemic (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1l1uXLhHI12wNBmJiaPYA8E6DbYqkWMRB/view?usp=sharing

5.        Disturbances of consciousness (in Polish)    https://drive.google.com/file/d/1-Hr5UNqMxpIl4C3Kj67EEIrLsLxs9UqQ/view?usp=sharing  

6.        Shaping the identity (in Polish) https://drive.google.com/file/d/118J-sAbnmVIp6BpRW0cVjPfHv0jUVHC4/view?usp=sharing

7.        Test for SARS-CoiV-2 antibodies (in Polish)    https://drive.google.com/file/d/11Mmx1dxJE4QroGbiS7YZA6NBFcXDI2AA/view?usp=sharing

8.        How the brain works – introduction (in Polish)    https://drive.google.com/file/d/12MLULB_hyxIcFTqDp45TS6_9hwTnIxwd/view?usp=sharing

9.        Mozg -2 Memory (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1KdPhXAo8LVGQN07zO9F-vOcCg4Z_7_sj/view?usp=sharing

10.     Mozg – 3 Mental images (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1rWQoG_qzJbr74dG9zIU1kZgqmspEDryj/view?usp=sharing

11.     Short supplement to Axel Cleeremans lecture  (in English) https://www.youtube.com/watch?v=P-B9_rW_htA&t=81s  

12.     Brain-1  The trial  of integration of three most important theories  of consciousness (in English) https://drive.google.com/file/d/1hs-qEdyG0Sp2YH-5HSslCoFLuHreUdlx/view?usp=sharing   

Examples of our videos that record student discussions

1.        Diseases of affluence (in Polish) https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing

2.        Availability of drugs (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing

3.        Nurses career (in Polish)   https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing

4.        Conscious androids - is it possible? (in Polish)  https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing  

 

Filmy dydaktyczne upublicznione za zgodą studentów  biorących udział w zarejestrowanych dyskusjach.


1. Choroby cywilizacyjne - w dyskusji biorą udział Panie: Magda Kołaszewska, Aleksandra Kliś, Katarzyna Kulińska
https://drive.google.com/file/d/1pli56XXlp_mYPCPxyxfn3_giGdTubzKM/view?usp=sharing

2. Dostępność leków - w dyskusji biorą udział Panie: Magda Kołaszewska, Aleksandra Kliś, Katarzyna kulińska
https://drive.google.com/file/d/1l_31kzdujWlUkJuwnB1ctsjKrvxSCkHx/view?usp=sharing

3. Zaawansowana kariera pielęgniarska - w dyskusji biorą udział Panie: Aleksandra Budzan, Ewa Wrona
https://drive.google.com/file/d/1ZlM_GMfxW49W6XKZOX_9tSiEmBqdTNdN/view?usp=sharing

4. Czy androidy będą świadome? - w dyskusji biorą udział Panie: Aleksandra Budzan, Ewa Wrona
https://drive.google.com/file/d/1pkUmn3U93iyGaMB8mmLxZCY3ow0NRshB/view?usp=sharing
 

5. Badania przeciwciał SARS-CoV-2  - w dyskusji biorą udział Panie:  

6. Jesteśmy zaszczepieni  - w dyskusji biorą udział Panie:  

7. Stopień magistra dla pielęgniarki - w dyskusji biorą udział Panie:  

 

Przejście do strony "Brain's Club"  - tutaj
Przejście do strony "video-mgr" - tutaj
Powrót  to strony  "informacyjnej" wykładowcy - tutaj
Homepage - Andrzej Brodziak - tutaj  
Powrót do strony głównej uczelni - tutaj