Ramowy program praktyki zawodowej obejmuje następujące obszary działalności produkcyjnej, usługowej i organizacyjnej przedsiębiorstwa
WYTYCZNE REALIZACJI PRAKTYKI ZAWODOWEJ dla studentów kierunku ZARZĄDZANIE i INŻYNIERIA PRODUKCJI
Za najważniejsze wytyczne dla przedsiębiorstwa przyjmującego studentów na praktykę zawodową, umożliwiającą jej zaliczenie, należy uważać:
- zapewnienie szerokiego dostępu studenta ( a najlepiej włączenia go do zespołu projektowego lub problemowego) do prowadzonych w przedsiębiorstwie prac z zakresu opracowania nowych wyrobów, projektowania i planowania technologicznego, planowania i sterowania produkcją,
- zapoznanie się studenta z podstawowymi procedurami zarządzania przedsiębiorstwem, szczególnie w zakresie wypracowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa oraz stosownych procedur decyzyjnych i work flow, zarządzania zasobami materiałowymi, ludzkimi a także zasadami dokształcania i motywowania pracowników różnych szczebli,
- optymalnym rozwiązaniem byłoby takie ułożenia indywidualnego planu pobytu studenta w przedsiębiorstwie, który przebiegałby zgodnie ze ścieżką realizacji zamówienia lub zlecenia produkcyjnego
(usługowego, serwisowego), począwszy od pierwszych zadań planistycznych a kończąc na zamknięciu i rozliczeniu zamówienia (lub zlecenia),
- wszystkie prace i zadania realizowane przez studenta powinny być opracowane w pisemnej formie w postaci krótkiego sprawozdania (może być w dzienniku praktyk) i potwierdzone przez
zakładowego opiekuna praktyk (lub bezpośredniego przełożonego albo odpowiedzialną osobę z działu szkolenia),
- studenci, którzy mogą być narażeni na zagrożenia wynikające ze specyfiki realizowanych zadań powinni być przeszkoleni w zakresie bhp,
- zaliczenie praktyki odbywa się na podstawie rozliczonych w przedsiębiorstwie powierzonych zadań oraz końcowej opinii zakładowego opiekuna praktyk (lub działu szkolenia) oraz opiekuna praktyk z ramienia uczelni.
PWSZ w Nysie realizuje "Program praktyk zawodowych w Państwowych Wyższych Szkołach Zawodowych"
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) współfinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego