Licealiści z Henrykowa uczestniczyli w zajęciach w PWSZ w Nysie
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie gościła uczniów Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego z Henrykowa. Młodzież uczestniczyła w spotkaniu zorganizowanym w budynku „Collegium Medicum” z udziałem studentów ratownictwa medycznego, dr. n. med. Ireneusza Barzieja z Wydziału Naum Medycznych oraz mgr. Dariusza Bednarza z Wydziału Nauk o Bezpieczeństwie.
Gospodarzami spotkania odbywającego się w czasie ćwiczeń z medycznych czynności ratunkowych byli studenci III roku ratownictwa medycznego PWSZ w Nysie. Zajęcia w trakcie III roku studiów na ratownictwie medycznym to czas bardzo szczególny. Studenci ostatecznie przygotowują się do uzyskania uprawnień ratownika medycznego i pracy w zespołach ratownictwa medycznego ZRM). Aby mogli w pełni ten cel osiągnąć wykorzystuje się bogate zaplecze dydaktyczne CM - przede wszystkim fantomy wysokiej wierności.
Uczniowie z Henrykowa mogli zapoznać się ze sprzętem pozostającym do dyspozycji studentów, ale także, ku swojemu zaskoczeniu wziąć udział w ćwiczeniach jako pełnoprawni członkowie ZRM. Ćwiczono m.in. resuscytację krążeniowo-oddechową w algorytmach zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych w różnych scenariuszach i ewakuację poszkodowanego z pojazdu uszkodzonego w wyniku kolizji. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem, a osoby, które wzięły udział w ćwiczeniu scenek podchodziły do nowej dla siebie roli z pełną powagą i zaangażowaniem.
Licealiści z Henrykowa uczestniczyli też w warsztatach prowadzonych przez mgr Dariusza Bednarza z Wydziału Nauk o Bezpieczeństwie. Prowadzący krótko przedstawił całościową ofertę edukacyjną nyskiej uczelni, a następnie skupił się na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne. Podczas spotkania zaprezentowano walizkę kryminalistyczną wykorzystywaną na miejscu przestępstwa, a goście pod okiem prowadzącego sami ujawniali i zabezpieczali ślady linii papilarnych używając specjalistycznych substancji i narzędzi kryminalistycznych. Zainteresowanie tematyką kryminalistyczną było ogromne na co wskazywała liczba zadawanych pytań
i aktywność na prowadzonych zajęciach.